T: +381(11) 7875200
F: +381(11) 7875430
Razdvajači troškova grejanja se upotrebljavaju za deljene troškova grejanja po pojedinačnim stambenim jedinicama u zavisnosti od stvarne potrošnje energije za grejanje. Vođeni time da podele troškova prema stvarnoj potrošnji jeste da svaki korisnik koji u jednako velikom stanu dostiže jednaku srednju temperaturu u svojim prostorijama plaća jednak trošak za grejanje.
Ultrazvočni merači protoka po sistemu »clamp-on« rade na principu određivanja vremena prolaza ultrazvučnog signala kroz medij.
Merenje protoka na sistemima za otpadne vode i kanalizaciji su mnogo puta tehnički izazovnije, pre svega sa stanovišta korišćenja odgovarajuće instrumentacije ili principa.
Korišćenje ugradnih garnitura za vodomere se sve više uvažuje kod ugradnje novih, kao i obrada postojećih instalacija, uglavnom zbog pouzdanosti merne tačke. Istovremeno su na mestima sa instaliranim ugrađenim setovima naknadne promene vodomera (npr. za potrebe provere) jednostavne i brze.
Kako u novogradnji, tako i pri obnovi starijih zgrada, je rad pri manjim, uskim prostorim mogućnosti nad glavom posebne vrste izazova za projektante, izvožača i upravnika.
Voda, pijaća voda, oduvek je definisana kao najvažnija životna potreba. U skladu sa nazivom ona je zaslužila najbolju moguću zaštitu od zagađenja ili kontaminacije. U slučaju pumpnih stanica, izvora, vodovoda, cevovoda i ostalih segmenata fiksne vodovodne mreže to je u praksi u većini slučajeva istina, ali opasnost od zagađenja predstavljaju tzv. mobilna kupljena mesta.
Kompanija Franken Plastik GmbH je osnovana 1957 godine i od samog početka sedište se nalazi u pokrajni Nürnberg - Fürth - Erlangen. Odlikuje ih duga tradicija i profesionalnost kao i visok kvalitet proizvoda.
U svakom selu ili gradu u koji uđemo možemo naći oštećene poklopce. To su poklopci koji bi se morali zameniti novim. Najčešće su to oštećenja ležišta (ulaza), samog poklopca ili obruča, takođe i oštećenja asfalta oz. betona oko samog okvira. Troškovi zamene su visoki i sastoje se od: blokiranja puta, rušenja oštećenog poklopca i demontaže, popravke na šahtama, zamene novim poklopcem, betoniranja, asfaltiranja i odnošenja otpadnog materijala. Za zamenu nam je potrebna ekipa od najmanje troje, odgovarajuće vozilo (laki kamion), signalizacijska oprema, beton, asfalt, odgovarajući alat (takođe pneumatski čekić). Na veoma prometnim ulicama se potreba za menjanje pojavljuje praktično svake godine.
Tradicionalni sivo liveno gvozdeni poklopac se korak po korak zamenjuje duktilnom livenim gvožđem u svim granama čelične industrije. Posebno zbog osobine duktilnog livenog gvožđa kao što su elastičnost, 30% manja masa, itd. Nove tehnologije korišćenja duktilnog livenog gvožđa omogućuju proizvodnju visoko dinamično otpornih proizvoda koji produžava životni vek proizvoda.
Saint-Gobain PAM uspešno proizvodi poklopce i rešetke preko 30 godina. Na primer: u zadnjih je deset godina bilo ugradnje preko 1.200.000 komada poklopaca PAMREX. Od te količine do sada je zamenjena zanemarljiva količina (nekih deset kom.). Stoga je upotreba ovih proizvoda opravdana dugoročno, pošto su troškovi održavanja minimalni.
Manja masa, jednostavna upotreba
Proizvodi od duktilnog livenog gvožđa su približno 30% lakši od uporedivih poklopaca od sivog livenog gvožđa. Održavanje i upotreba tih poklopaca je zato mnogo lakša. Princip kursa obezbeđuje bezbednu i jednostavnu upotrebu i smanjuje potrebnu silu za otvaranje do 50%.
Manja buka
Poklopci Saint-Gobain PAM su većinom opremljeni sa protivbučnim umetkom, koji su napravljeni od izdržljivih i testiranih materijala (PE, kompoziti, elastomer). „Tihi" poklopci su se do sada bezbroj puta pokazali kao odlično rešenje, takođe na najprometnijim putevima. Pored sprečavanja buke, umeci u velikoj meri absorbiraju i dinamička opterećenja (funkcija prigušenja) i tako produžuju vek trajanja proizvoda.
Vek trajanja
Konstrukcija, oblik i duktilno liveno gvožđe garantuje dug životni vek trajanja proizvoda. Primer: poklopac PAMREX ugrađen 1989 godine na autoboskoj stanici u mestu Caen (Francuska) uprkos više od 5 miliona tranzicionih vozila, još uvek nema znakova oštećenja ili udubljenja.
Stabilnost
Oblik okvira omogućava stabilno i jednostavno ugradnju na šahtovima. Otvori u obruču omogućuju pouzdano uleganje u beton. Oblik poklopca i umetka onemogućavaju otvaranja poklopca pri prelasku saobraćaja preko njega (uticaj vakuuma).
Sigurnost
Poklopac PAMREX je konstruisan po zahtevima klase D400 kN i testiran na opterećenjima od 600 kN što prevazilazi zahteve standarda. Izrada šarki i konusa na poklopcu omogućava automatsko zatvaranje pri povratnim vodama (poplave). Relief površine poklopaca je optimalno oblikovan za sve uslove (led, sneg,...).
Poklopac REXESS je tako konstruiran za klasu D400 kN, iako je njegova masa samo 54 kg. To je prvi poklopac koji ispunjava stroge ekološke norme ISO 14001. Poklopac i okvir su zaštićeni sa bojom na vodenoj osnovi. Pri vožnji vozila preko poklopca njegovo je podizanje onemogućeno automatskim opružnim zaključavanjem. Stabilnost i tihost poklopca je zagarantovana sa novom crvenom kompozitnom gumom za zaptivanje koja je 300% otporniji na habanje u odnosu na klasične PE zaptivne gume.
Garancija kvaliteta su dobijeni sertifikati tri Evropske institucije.
Materijal
Saint-Gobain PAM je prvi put predstavio poklopce od duktilnog livenog gvožđa pre 30 gdina. Dosadašnja iskustva su pokazala da su odličnih mehaničkih osobina i dugog veka trajanja. Elastičnost, visoka natezna čvrstoća, otpornost na udarce su glavne osobine duktilnog livenog gvožđa. Te osobine garantuju visok stepen sigurnosti i jednostavnu upotrebu. Proizvodi imaju dug vek trajanja, omogućavaju jednostavno održavanje sistema kanalizacije i takođe doprinose smanjenju ukupnih troškova. Manja masa omogućava jednostavno rukovanje i sa tim ispunjavanje medjunarodnih ergonomskih zahteva u vezi tereta – posebno raskrsnica.
Evropski standard EN 124 propisuje:
U Srbiji je standard preuzet iz Evropskih propisa, SRPS EN 124.
Po standardu su poklopci i rešetke podeljenji u sledeće klase:
A 15, B 125, C 250, D 400, E 600 in F 900.
Klasa zavisi i od mesta ugradnje. Različita mesta ugradnje su nabrojana po grupama od 1 do 6. Uputstvo, koja se klasa upotrebljava, je opisana u tabeli. Izbor odgovarajuće klase je odgovornost projektanta. Ako postoji sumnja o korišćenju određe klase onda u tom slučaju koristi prva sledeća viša klasa.
Tabela: Skupine z opisom lastnosti razredov
GRUPA | KLASA | OPIS UPOTREBE |
1 | min. A 15 | Površine koje upotrebljavaju ISKLJUČIVO pešaci i biciklisti. |
2 | min. B 125 | Pešačke staze, zone za pešake, parking za LIČNA vozila. |
3 | min. C 250 | Površine na ivici kolovoza (0,5 m u kolovozu i 0,2 m u pločniku). |
4 | min. D 400 | Vozne površine na kolovozu (uključujući sa ulicama rezervisanim za pešake), trake na autoputu i parking za sve vrsta vozila. |
5 | min. E 600 | Površine opterećenje sa velikim saobraćajnim pritiskom (npr. pristaništa, skladišta, aerodromi). |
6 | min. F 900 | Površine opterećene sa najvišim saobraćajnim pritiskom (na primer aerodromi). |
Prvi | Prethodni | 1 | 2 | 3 | 4 | Sljedeći | Zadnji | Svi |
CMC GROUP d.o.o.,
Ibarski put 11, 11460 Barajevo,
Beograd, Srbija
T: + 381 (11) 787 52 00
F: + 381 (11) 787 54 30
E: office@cmc-group.rs